Winkelwagen

€ 0,00

My Cart -

Veelgestelde vragen (FAQ)

Algemeen

Hebben jullie een showroom?

Ja, wij hebben een showroom. U kunt onze nieuwe fietsen in onze showroom bekijken. Onze tweedehandse fietsen zijn alleen online te bestellen.

 

Venenweg 3

1161AK Zwanenburg (Omgeving Amsterdam)

 

Openingstijden van onze showroom:

Maandag t/m vrijdag 10:00 - 18:00 uur
Zaterdag 10:00 - 18:00 uur
Zondag Gesloten

 

 

Afhalen

Kan ik de fiets ook afhalen?

Het is mogelijk om uw fiets te komen afhalen, mits u eerst via de website een bestelling heeft geplaatst. Nadat u deze bestelling heeft geplaatst ontvangt u een bevestigingse-mail en kunt u deze dezelfde dag afhalen (ma t/m zat van 10-18:00) . Onze afhaalbalie zit bij ons magazijn, op Venenweg 3, 1161AK Zwanenburg. 

Als ik iets bestel, kan ik het dan nog dezelfde dag afhalen?

Ja, dat is mogelijk, mits wij de producten in ons magazijn in Zwanenburg op voorraad hebben en u de bestelling op tijd heeft geplaatst. Het kan voorkomen dat het product waar u interesse in heeft in een ander magazijn staat waardoor het helaas niet mogelijk is deze dezelfde dag nog op te halen. Om uzelf ervan te verzekeren dat u het product dezelfde dag nog kunt afhalen, kunt u hier het beste voordat u het product bestelt naar informeren bij onze klantenservice via [email protected]


Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via onze website kunt u eenvoudig een bestelling plaatsen. Dit doet u door, wanneer u op de pagina van het door u gewenste artikel staat, te klikken op “in winkelwagen.” Nu komt u in een venster waar u extra services kunt aanvinken en waar u kunt kiezen uit afhalen of bezorgen, klik op “Ga door naar afrekenen.” U kunt de bestellingen plaatsen door te "Afrekenen zonder account" of door u te "Registreren" Klik vervolgens op “ga verder.” In het volgende scherm vult u uw gegevens in. Klik vervolgens op “ga verder.” In het scherm wat u nu ziet kiest u uw "betaalmethode" en vervolgens kunt u debestelling afronden door te klikken op “bestel.” Nadat u de bestelling heeft geplaatst krijgt u automatisch een bevestigingsmail met alle gegevens van uw order. Controleer deze goed en geef eventuele correcties meteen door. De avond voor de leverdag sturen wij u  een e-mail/sms met een dagdeelindicatie wanneer u ons kunt verwachten. 


Kan ik ook op een andere manier bestellen dan via de website?

Ja,  u kunt ook bestellen in onze showroom.

 

Op welke manieren kan ik betalen?

In de winkel kunt u betalen met pin of contant. Bij opsturen kunt u vooraf betalen met Ideal en Paypal of bij de deur per pin of contant. U kunt dit zelf aangeven bij het plaatsen van uw bestelling.

 

Bezorgen

Levert u in heel Nederland en wat zijn de bezorgkosten en de levertijd?

Wanneer u uw fiets vòòr 18:00 besteld heeft, wordt deze de volgende werkdag  GRATIS* bezorgd. Of kies zelf uw leverdag.


Levert u ook in het België?

Ja, wij leveren ook België. 

  

Wat gebeurt er als de verwachte levertermijn wordt overgeschreden?

Wij doen ons uiterste best om deze informatie zo accuraat mogelijk weer te geven. Indien er onverhoopt het niet haalbaar is, stellen wij  u hiervan dan ook zo snel mogelijk op de hoogte. U kunt uw bestelling indien gewenst kosteloos annuleren.

 

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

De bezorgdienst neemt de avond vóór de leverdag middels de mail/sms contact met u op om een tijdvak door te geven. Helaas kan er geen exacte tijd worden afgesproken, maar wordt er met dagdelen gewerkt. U dient dus aanwezig te zijn op het afgesproken tijdvak. U ontvangt tevens een sms als de bezorger onderweg is om uw bestelling af te leveren, met daarin een nauwkeuriger tijdvak vermeld.

 

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Uw bestelling wordt bezorgd door een door ons geselecteerde gespecialiseerde bezorgdienst.

 

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben ten tijde van de levering van mijn bestelling?

Mocht u op het afgesproken tijdstip niet op het afgesproken afleveradres aanwezig zijn, dan worden de standaard vervoerskosten bij u in rekening gebracht.

 

Kan ik mijn oude fiets inruilen?

Ja, dit is eventueel mogelijk. U dient hiervoor een mail te sturen naar [email protected]

 

Kan ik even voor levering gebeld worden zodat ik weet dat jullie eraan komen?

Ja, dat is mogelijk. U kunt dit verzoek indienen door op de bevestigingsmail van de vervoerder te reageren. 

  

Wordt een fiets gemonteerd geleverd?

Via onze webshop is het mogelijk om een fiets gemonteerd te kopen (montagekosten 14.95 euro). Kies voor de optie Rijklaar. Al onze tweedehandse en B keuze fietsen worden standaard Rijklaar geleverd.

Indien u niet kiest voor de optie Rijklaar dan wordt de fiets (alleen voor nieuw)  in doos afgeleverd, deze is voor 80% afgemonteerd.

 

Garantie en productinformatie

Wat is de garantie van mijn product?

Wanneer u een product bij ons koopt, heeft u recht op de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product gedurende een bepaalde periode naar behoren moet functioneren, en de duur van deze periode verschilt per product en wordt bij het product weergegeven. Zie voor meer info onze garantievoorwaarden. Voor tweedehandse fietsen bieden wij in geval van defect een omruilgarantie.

 

Ik heb een vraag over de werking van mijn fiets of mijn fiets is defect, wat moet ik doen?

Neem gerust contact op met onze klantenservice via [email protected] Wij zullen er alles aan doen uw vraag te beantwoorden en de eventuele defect te verhelpen.. Het is hierbij overigens ook mogelijk dat we u doorverwijzen naar een service helpdesk van de fabrikant zelf, alwaar u direct terecht kunt met technische vragen over uw product. 

 

Retourneren

Ik wil mijn aankoop graag retourneren, kan dit?

Ja, dit is mogelijk. Mocht u na het ontvangen van het door u bestelde fiets toch besluiten het product te willen retourneren, kunt u zich beroepen op uw herroepingsrecht. Dit houdt in dat u de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen kunt ontbinden. U kunt gebruik maken van deze mogelijkheid, mits het product ongebruikt (in geval van nieuw) en onbeschadigd is en het, indien redelijkerwijs mogelijk, wordt geretourneerd in de originele verpakking. Om te kunnen beoordelen of u het product voldoet aan uw verwachtingen, is het toegestaan om het product uit de verpakking te halen. Tijdens de zichttermijn heeft u het recht om het door u aangeschafte product te beoordelen en proberen “zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen.” Dit betekent in het algemeen dat het product uitgepakt mag worden en zo nodig ingeschakeld en geprobeerd zoals dat in de winkel doorgaans ook mogelijk is. Verpakkingen dienen hierbij geopend te worden op de wijze waarop bedoeld is de verpakkingen te openen, zonder deze onnodig te beschadigen. Brengt u ons niet binnen de zichttermijn van 14 dagen op de hoogte van uw besluit de aankoop te ontbinden, dan wordt de aankoop door ons als definitief beschouwd.

Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht bij een online aankoop, dan kunt u het artikel aan ons retourneren  De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen. Bij de ontvangst zal het artikel worden gecontroleerd. Na goedkeuring zal de fietsentopper.nl het aankoopbedrag terugstorten. Normaal gesproken gebeurt dit al binnen een week. Voor meer info klik hier.

 

Ik heb mijn fiets gebruikt, maar ben er toch niet tevreden mee. Kan ik hem nog retourneren?

Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product definitief te houden mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken. 

 

Zijn er producten die niet geretourneerd kunnen worden?

Ja, sommige producten kunnen niet geretourneerd worden. Denk hierbij aan producten die overeenkomstig uw specificaties zijn aangepast, producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn of door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

 

Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?

Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht bij een online aankoop, dient u ons binnen 14 dagen na ontvangst van het product op de hoogte te stellen van uw besluit tot ontbinding van de aankoopovereenkomst. Dit kunt u op verschillende manieren doen: door een e-mail te sturen naar [email protected], onder vermelding van naam- en adresgegevens, telefoonnummer, typenummer van het product en het ordernummer door het formulier voor herroeping ingevuld naar ons te e-mailen/versturen: herroepingsformulier. Hierop ontvangt u van ons een bevestiging per e-mail. Indien u de overeenkomst herroept, wordt (indien u niet in staat bent het product zelf op te sturen of langs te brengen) door ons contact met u opgenomen om het product bij u thuis af te halen. Wanneer u het product verzendt zijn de kosten van het verzenden voor uw rekening. Binnen 14 dagen nadat u het product retour heeft gezonden of wij het product bij u hebben opgehaald zullen wij het aankoopbedrag aan u terugbetalen. Diensten die al zijn verleend worden wel in rekening gebracht en worden dus in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag .

 

Privacy

Hoe gaat defietsentopper.nl met mijn persoonlijke gegevens om?

Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend voor het afhandelen van uw bestelling. Uw gegevens zullen dus niet worden doorgegeven aan derden, met uitzondering van onze partners (leveranciers) voor het bezorgen en afhandelen van uw bestelling. Alle klantgegevens worden met inachtneming van de bepalingen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB) door ons opgeslagen en verwerkt. U kunt te allen tijde kosteloos uw persoonsgegevens bij ons opvragen, wijzigen of laten verwijderen. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen via [email protected]

 

Contact en service

Mijn vraag staat er niet bij, hoe kan ik contact opnemen?

Wanneer u een vraag heeft die hier niet tussen staat verwijzen wij u graag door naar onze klantenservice. U kunt uw vraag e-mailen naar [email protected]

 

Waar kan ik terecht met eventuele klachten?

Bij De Fietsen Topper kunt u rekenen op een adequate en nauwkeurige afhandeling van uw bestelling. Ondanks onze inzet kan het voorkomen dat u toch niet tevreden bent over de afhandeling van uw bestelling of over het door ons geleverde product. Wij vernemen dit graag van u! Heeft u een klacht, op- of aanmerking, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected] Wij streven ernaar deze binnen een dag te beantwoorden.